Financieel jaaroverzicht Stichting Dierenmissies 2014 met beleidsvoornemens voor 2015. + EINDAFREKENING Los Mejores Amigos (LMA)

Het is duidelijk te merken dat nog steeds de crisis heeft gezorgd voor een terugval van het aantal adopties. Ook het nieuwe aanbod van LMA van te adopteren honden was beduidend minder dan voorheen hetgeen ook het aantal gerealiseerde adopties heeft beperkt. Ondanks dat er ook honden naar Duitsland en Frankrijk zijn gegaan hebben we als stichting, in 2014, 27 honden en 2 katten een plekje in Nederland kunnen geven. Gezien Stichting Dierenmissies is opgetuigd om jaarlijks de bemiddeling op zich te nemen van zo’n 50 tot 100 dieren is er bij Dierenmissies een overcapaciteit die wel geld kost maar niet gebruikt wordt. Indien er niet maandelijks minimaal vier adopties worden gerealiseerd uit het aan bod van LMA, zal in de loop van 2015 worden uitgekeken naar een verbreding van het werkterrein waarbij andere asielen in Spanje de kans krijgen hulp van Dierenmissies te ontvangen.

Ten behoeve van bewustwording (speerpunt 4 uit beleidsplan 2014) en om geïnteresseerden optimaal te informeren over de werkzaamheden van Dierenmissies, is er per 15 juli 2014 een Dierenmissies Weekjournaal verschenen dat wekelijks gepubliceerd wordt op website van Dierenmissies. Aan ruim 400  vaste lezers wordt een melding gestuurd op het moment dat de Weekjournaal op de website staat.  Uit de vele reacties kunnen we opmaken dat het goed gelezen wordt. We hebben wekelijks zo’n 4000 website bezoekers. Met gepaste trots melden we dat er eind december 2014 inmiddels over de 850.000 bezoekers onze website hebben bezocht.

Zoals is aangegeven in het beleidsplan van 2013 dient Stichting Dierenmissies er in 2014 alles aan te doen om budgetneutraal te kunnen werken. Dit betekende niet alleen dat er gekeken moest worden naar extra nieuwe donateurs en sponsors (door onder andere verkoop van gedoneerde goederen, het bieden van vakantieopvang voor hondjes), beperking van operationele kosten maar ook dat er een verrekening diende plaats te vinden van te veel aan LMA overgemaakte gelden. Dit betrof onder andere organisatiekosten rondom de inzamelingen, foutieve of dubbele overschrijvingen aan LMA en of nagelaten terug stortingen van LMA. Over de verrekening is in 2013 diverse malen in persoon met LMA, bij ontmoetingen tijdens vluchten in Spanje, besproken en bij mail op 28 november 2013 bevestigd en door LMA akkoord bevonden. Afgesproken is om de verrekening plaats te laten vinden in maandelijkse kleine bedragen om de operationele bedrijfsvoering van het asiel niet in problemen te brengen. Hiervoor zijn in 2014 voornamelijk de inkomende gelden van de adoptie op afstand voor gebruikt. Voor een gedetailleerde overzicht van de verrekening verwijzen we kortheidshalve naar het “Financieel overzicht Stichting Dierenmissies 2014 en het “Beperkt financieel overzicht Stichting Dierenmissies 2015 t.b.v. de eindafrekening LMA”. Uit het financieel overzicht is op te maken dat Stichting Dierenmissies, mede door de gedeeltelijke verrekening die in dit jaar heeft plaatsgevonden, is haar doelstelling budgetneutraal te opereren, bijna gehaald op een tekort van  € 884,91 na, Gezien er nog een bedrag van € 954,– ontvangen dient te worden van LMA, mag je stellen dat we de balans Stichting Dierenmissies met een positief saldo kunnen afsluiten.

Beleidsplan 2015

Ook in 2015, zal onze primaire bezigheid gericht blijven op de adoptiebemiddeling van de zwerfdieren uit Spaanse asielen.

Omdat het merendeel van het de vervoer van ingezamelde goederen naar Spanje per vliegtuig diende te geschieden (enkel transport met voer per auto) betrof het vervoer hoofdzakelijk klein goed, medicijnen en lege air kennels met een  totaal gewicht van circa 550 kg. Ook in 2015 zal inzameling plaats blijven vinden en uitgekeken worden naar alternatieven voor transport van goederen naar Spanje.

Het derde speerpunt van Dierenmissies zullen de geldinzamelingen blijven voor de ad hoc projecten waarbij wordt gestreefd een acute nood bij zwerfdieren te ledigen.

Als speerpunt vier zal de bewustwording voor het probleem van de zwerfdieren onze aandacht blijven houden.

Zoals bij Stichting Dierenmissies de gewoonte is kent zij geen beloningssysteem voor diensten van vrijwilligers.

Voor kennisname van het algemene beleid en de doelstelling van Stichting Dierenmissies wordt verwezen naar de pagina “Over ons”.

Leeswijzer:

Hieronder vindt u:

• Jaarrekening 2014
  • Financieel Overzicht van Stichting Dierenmissies van 2014*,
  • De Balans van 2014
  • Feiten en Cijfers over de samenwerking met LMA
  • Het eindtotaal waarin het tegoed dat Dierenmissies nog moet krijgen van LMA.
  • Verkorte versie van Fiancieel Overzicht van Stichting Dierenmissies van 2015 t,b,v, de Eindafrekening met LMA
  • Drie aparte sheets ter verklaring van de te veel betaalde gelden aan LMA over 2011, 2012 en 2013.

dm 2014- 1 001.

DM 2014 -2 001.