Dierenmissie 5 – Deel 4, Eindelijk een plekje gevonden

Beste mensen,

Gisteren vertrokken we met nog de nodige wind naar Sagunto. De vriendelijke camping in Sant Pere Pescador heeft bij ons een waardig plaatsje in ons hart verdient. Uiterst vriendelijke mensen, goede ligging, goed restaurant waar je ook ‘take-away’ kunt krijgen. Zelfs “Paella voor twee personen en een klein hondje” je krijg je in een pan mee naar de caravan.

Zodra we weer op de snelweg AP7 waren gekomen werd de wind al rustiger… Gelukkig maar. Ooit (25 jaar geleden) hebben we eens in een naburige gemeente L’Escala gestaan met enorme wind. Zou het te maken hebben met de geografische ligging? We weten het niet. Het kan toeval zijn maar we vinden het wel frappant. Achteraf denken we dat het geen toeval is dat er zoveel sportieve “surf-dudes” zijn….

Met de nodige stops kwamen we rond 18.00 uur in Sagunto aan. Wat waren we blij dat we de bekende bestemming hadden bereikt. Nee nu hoefden we verder niet meer te stressen.. even ons aanmelden bij de receptie en plekje zoeken. We weten precies waar we moeten gaan staan omdat we er al drie keer eerder waren geweest. De meneer van de receptie wees op een kaartje aan welke plaatsen nog vrij waren…. Precies de goede plaatsen… jippie… Dat zou een makkie worden… hier zouden we de boel op kunnen zetten en een week kunnen blijven staan. Sally zou heerlijk op het strand kunnen spelen…. We voelden ons nu al als een koning te rijk, we waren moe maar door het fijne vooruitzicht hadden we energie genoeg om ons paradijsje in te richten… We reden met de caravan de camping over op zoek naar de goddelijke plekjes waarvan we er één ‘de onze’ mochten noemen.

Toen kwam de tegenslag… Elke plekje dat nog vacant had moeten zijn, was bezet…. De ene Duitse caravan na de andere afgewisseld met Duitse campers…. Overal volledig ingericht en alles uitgestald. Wij hebben niets tegen Duitse vakantiegangers want het was natuurlijk te wijten aan een slechte registratie bij de receptie maar een paar binnensmondse vloeken en ‘klote Duitsers’ ontglipten mijn lippen. Enfin…. populair gezegd wisten we dat dit ‘m niet ging worden…..
Op zo’n moment is het goed dat je met z’n tweeën bent. We wisten dat we een nieuwe uitdaging voor ons hadden. Terug naar de receptie en vertellen en dat we vertrokken omdat dat alle plaatsen door ‘illegale parkeerders’ waren ingenomen. De receptionist mompelde iets van: “Sorry, ik ben pas vanaf 17.00 uur in dienst…”. Of wij daar iets mee te maken hadden….
Buiten voor de ingang van de camping in Sagunto stonden we stil en hielden krijgsberaad. Waar konden we een camping vinden die hondvriendelijk was en direct aan het strand lag…. Een “met de hond op vakantie boekje” gaf uitkomst.
18.30 uur De plaats Oliva (een stuk ten zuiden van Valencia) moest uitkomst bieden. Daar zou de “Euro Camping” zijn die aan alle verwachtingen zou voldoen. Dit betekende wel twee extra uur rijden !!!! We moesten ons er even geestelijk op voorbereiden… Dit zou betekenen dat we in het donker zouden aankomen.

Wie wel eens een camping heeft gezocht in een vreemde plaats weet dat het altijd even zoeken is. Je wordt van de snelweg afgeleid en dan moet je op de aanwijzingen uit een boekje of borden langs de route de juiste weg vinden die vaak leidt over smalle weggetjes en door kleine dorpjes. We snappen niet waarom buitenlandse adressen van campings gewoon niet werken in de Tomtom. Het zou het leven van een reiziger zoveel makkelijker maken. Het zal wel liggen aan het feit dat ze vaak net buiten de bebouwde kom liggen….

21.00 uur. We hebben een plekje gekregen. Tussen een Duitse camper en een Duitse caravan. Dicht bij het strand. Het is stik donker en het wordt een uitdaging om de voortent op te zetten. Drie maanden geleden hebben we hem een keertje opgezet om te zien of hij compleet was. Hoe zat dat ook al weer met al die stokken….

24.00 uur. De voortent staat en een buitenring met de puppie-ren markeert het gebied waarin Sally vrij kan lopen. Annerie was trots op me. Ik ook op mezelf pfff…..

Nu ben ik niet meer te stuiten. Nou ook maar gelijk de schotelantenne opgezet om TV te kunnen kijken. En je gelooft het misschien niet, maar binnen 3 minuten hadden we beeld. Normaal moeten we altijd ein-de-loos met de schotel mikken om een goed signaal te krijgen maar nee, deze keer waren de satelliet-goden uit het heelal ons gunstig gezind.

We hebben een boel mailtjes gehad die we moeten afhandelen maar dat dit pas op zondag zou gebeuren laat zich raden.

Zondagmorgen
De dag start zoals gebruikelijk. Koppie koffie naast de laptop en de wetenschap dat alles klaar is voor het grote genieten. Jammer dat Sally (nog) niet van water houdt. Van strand houdt ze wel dus dat moet een kleine stap zijn… maar het water. Zojuist kregen we van Gerda uit Rijswijk een instructiefilmpje “genieten op het strand” toegezonden. Dit gaan we Sally laten zien. We denken dat het ook voor iedereen waanzinnig leuk is om te zien daarom geven we hierbij de link … http://www.youtube.com/watch_popup?v=pkPNa4DBFHI

Laatste nieuwtjes:
Katy is afgelopen week gesteriliseerd en verblijft nog bij PIedy in huis. Zij heeft nog een weekje relaxen te goed voordat de reis begint. De tijd dat wij lekker lui kunnen zijn is het topdrukte voor Piedy en Juan Carlos. Hondjes gaan in bad (die daarna toch weer lekker in het zand gaan rollen), Ze gaan voor bezoekje naar de dierenarts (let wel de dierenarts is 40 km verder op) voor de laatste gezondheidscontrole en chip, paspoortjes klaarmaken, puppies nog één van de inentingen en dan tandenborstel en schone onderbroek inpakken en wachten tot wij er zijn.
Wij sturen nu aan op volgende week zondag 16 oktober. We hebben gevraagd aan Piedy welke datum haar voorkeur heeft (zondag of maandag)  maar daar heeft ze nog geen antwoord op gegeven.
Er is een mogelijkheid om je maatje eerder op te halen…..!!!!
Natuurlijk kunnen de hondjes en katje in Leidschendam op zaterdag 17 oktober  rond de middag afgehaald worden aan de Schoorlaan 37.
Echter aan ons is verzocht door het nieuwe baasjes van Franky of zij ook op vrijdagavond Franky op mag/kan halen. Zij komt dan net met de boot aan uit Engeland bij Hoek van Holland. Aangezien zij in Hengelo woont en dan zowel ’s-avonds als ’s-morgens en dan weer ‘s-middags dat stuk zou moeten rijden gaan wij ervoor zorgen dat we op vrijdag 21 oktober tussen 19.30 uur en 20.00 uur op Rotterdam Airport zijn (aan de A-13). Daar zal Franky zijn nieuwe baasje ontmoeten en mag hij overstappen bij haar in de auto. Ook pup Dunque wordt die avond in Rotterdam opgehaald.

(We staan voor de vertrek/aankomsthal rechts van het ervoor gelegen parkeerterrein. De caravan kun je niet missen en anders bel je 06-22225271)
Nu kan het natuurlijk best zo zijn dat er ook andere baasjes zijn die graag op vrijdagavond hun nieuwe huisgenootje al in de armen willen sluiten.
Mocht dat zo zijn… stuur ons dan even een mailtje zodat we weten op wie we moeten wachten….. !!!!!!!

We zijn dan nog onderweg naar huis en hebben nog niet kunnen douchen ….. haha…

Zo…. nu gaan we Sally een nieuwe waterdoop geven…. Kijken hoe dat afloopt….

Op naar de nieuwe dag…
Groet van Annerie en Ton
dierenmissies@gmail.com
+31 (0)622225271
Bij voorbaat dank aan alle mensen, bedrijven, organisaties die ons geholpen hebben en nog gaan helpen bij het verzamelen van goederen, het geven van advies, of anderszins ondersteuning hebben verleend en nog zullen verlenen aan de komende transporten.

Er zijn nog geen reacties op dit artikel. U kunt als eerste reageren!

Plaats hier uw reactie

Uw email wordt nooit gepubliceerd of gedeeld met derden. Verplicht veld *

Wilt u een Persoonlijke Avatar afbeelding bij uw reacties? Ga dan naar www.gravatar.com